Girona.doc

Girona.doc és un projecte documental pedagògic dirigit per Joanot Cortès i Marta Sureda que partint del documental busca reflexionar sobre la creació audiovisual, tot adquirint un aprenentatge pràctic i teòric a través de la participació en tot el procés (des de la filmació a l’edició) i amb el visionat i comentari d’obres de referència. El taller es divideix en diversos exercicis en què els alumnes deixen testimoni del seu entorn (retrats de personatges, espais emblemàtics, la vida quotidiana, esdeveniments concrets, etc.) per tal d’aconseguir documentar audiovisualment l’essència social i urbana de la ciutat de Girona. Les diverses peces creades pels alumnes es mostraran a cineastes i documentalistes de les comarques gironines per tal de rebre una mirada professional i reflexionar conjuntament sobre el procés creatiu.
Aquest projecte ha obtingut una Beca Bòlit Mentor, del Bòlit Centre d’Art Contemporani de Girona i ha estat tutoritzat per David Santaeulària.El taller s’ha impartit a un grup de 16 alumnes de 2n. d’ESO de l’Institut Carles Rahola de Taialà (Girona) durant els mesos d’octubre, novembre i desembre de 2013.
Alumnes: Raquel, Quim, Pol, David, Joel, Neus, Theo, Eloi, Patrícia, Judit, Laura, Mireia, Anna, Daniel, Sergi i Eder.
Edició: Miguel Ángel Blanca i Fèlix Pérez-Hita
Web i grafisme: Gal·la Miserachs
Agraïments: Comunitat educativa del Rahola, especialment al seu director, en Quim Ruhí, i a la Montse Miquel, per la seva gran ajuda i suport.
Col·laboradors: Doris Pérez, Marta Afuera, Mònica Bertran, Montserrat Moliner, Ingrid Guardiola i a tota la gent de la PAH Girona i del Bloc de Salt. Personal del Circ Raluy i  comunitat de firaires de Girona.

Minutes Lumière a l’institut

Vídeo sobre una jornada a l’IES Carles Rahola seguint la metodologia dels operadors Lumière: filmar un pla fix amb una durada d’un minut.
Hem demanat als alumnes que filmessin un pla fix d’un minut a l’institut, seguint la metodologia de treball dels operadors Lumière (pioners del cinema), per mostrar el dia a dia, minut a minut, de la vida al centre. Ens hem organitzat en diferents equips de rodatge per tal d’aconseguir un recorregut audiovisual per tots els espais i les accions desenvolupades en una jornada. Aquest exercici ens ha servit per trencar la por inicial al rodatge i a la tècnica, mostrant als alumnes el valor del pla, la unitat mínima de creació audiovisual amb la qual hauran de treballar durant el taller. Durant la fase de muntatge hem seleccionat de cada minut els segons més representatius de l’escena per tal d’aconseguir una peça més dinàmica d’estil observacional, és a dir, sense comentaris i respectant l’àudio original.

Autoretrats

Realització d’un autoretrat audiovisual sense filmar el rostre. Els alumnes, que han filmat els seus autoretrats amb diverses càmeres i formats (mòbil, fotos, vídeo, etc.) amb una durada aproximada de cinc minuts, ens han descobert què els hi agrada i què no, quines són les seves activitats preferides, com és la seva quotidianitat, on viuen, què mengen, etc.

Més informació